close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

'תיקון הכללי' - הסגולה, ההבטחה והישועה

מערכת שורשיח אדר א, תשפד27/02/2024

האם 'תיקון הכללי' הוא רק סגולה? מתי ראוי לומר את 'התיקון הכללי' וכמה פעמים ביום?

תגיות:
צילום: נר להצדיק
"אשרי מי שזוכה לאומרו בכל יום" כותב הצדיק מיבנאל כ"ק מוהרא"ש זי"ע בפירושו על תיקון הכללי. 'תיקון הכללי' נחשב לאחד מגילוי הגדולים ביותר של רבי נחמן, ובעצם מדובר על עשרה מזמורי תהילים, כאשר אומרים אותם בסדר מסוים (ט"ז, ל"ב, מ"א, מ"ב, נ"ט, ע"ז, צ', ק"ה, קל"ז ו-ק"נ). 'תיקון הכללי' מסוגל לתיקון פגם הברית ולפרנסה בשפע.

'תיקון הכללי' סגולה לפרנסה
"לזכות בפרנסה בנקל בלי טורח שיהיה בחינת לחם מן השמים אל זה צריכים תיקון הכללי…
צילום: נר להצדיק
שבזה תלויה פרנסה בלי טורח" כך מוהרא"ש זי"ע כתב בספרו אשר לנחל.

זו דרך מצויינת להתרגל להכניס השתדלות יומית לפרנסה טובה. האם 'תיקון הכללי' הוא רק סגולה? מתי ראוי לומר את 'התיקון הכללי' וכמה פעמים ביום?

לפרסם בעולם את ה'תיקון הכללי'
מכתבים רבים הגיעו אל מוהרא"ש במשך קרוב ל 50 שנה. מעל 100,000 מכתבים מחזקים ותשובות קדושות כתב הצדיק מיבנאל לתלמידיו. בין השאלות שנשלחו אליו היו מכתבים רבים עוסקים בנושא 'תיקון הכללי'. "רבנו הזהיר אותנו מאוד לגלות ולפרסם את התיקון הכללי לכל ישראל" כך כותב מוהרא"ש למי ששאל האם מצווה לפרסמו לכל ישראל. "על כן עלינו לעשות את שלנו, הן לאומרו בכל יום ויום שהוא תיקון גמור, וכן מועיל על פרנסה בנקל ורפואה וכו’ והן לפרסמו בפני כל"

מה עדיף תהילים או 'תיקון הכללי'?
מכיוון שה'תיקון הכללי' הוא בעצם סדרה של פרקי תהילים, שאלות רבות עסקו בענין זה. מי שאומר את כל ספר התהילים האם יצא חובת קריאה של ‘תיקון הכללי’? מוהרא"ש מסביר כי אין הדבר תלוי אחד בשני. "הן אמת, שלגמור את כל ספר התהילים – זהו דבר גדול מאוד….עם כל זאת עליך לדעת, אשר אלו העשרה מזמורי תהילים, שהם ‘תיקון הכללי’, זהו גילוי חדש שאמר רבנו, שאף אחד לא גילה זאת…ולכן ‘תיקון הכללי’ זהו עניין אחד, ואמירת התהילים זה דבר אחר."

כמה פעמים צריכים להגיד ביום?
מוהרא"ש זי"ע מסביר במכתביו כי יש לומר את ה'תיקון הכללי' בתמימות ובפשטות. "ומי שרגיל את עצמו לאומרו בכל יום אשריו."
אמירת 'תיקון הכללי' לוקחת כעשר דקות בלבד מהיום, כולל התפילה שלאחריה ואילו הדקות הכי מסוגלות ביום: "התיקון הכללי מביא לאדם פרנסה בשפע, רפואה וכו’, כי כל הדמים ניתזים לדם במוח, וכשאומר ‘תיקון הכללי’, זה מטהר לו את המוח, והדמים הולכים כסדרן, וזוכה לישועה, לרפואה ולפרנסה".
מדהים ומרגש.

מוהרא"ש זי"ע הצדיק מיבנאל
מוהרא"ש כתב אלפי מכתבים לתלמידיו ולא רק בנושא התיקון הכללי. אלפי מכתבי חיזוק בנושאים שונים נכתבו במשך קרוב ל 50 שנה ויצאו כסדרת ספרים "אשר בנחל" המונה 272 כרכים. הסדרה עליה הבטיח מוהרא"ש כי כל מי שיקח חלק בהפצת הספר מובטח לו כי יראה ישועה גדולה. כנסו כדי לשמוע ולראות את הניסים והישועות מאנשים שהשתתפו בהדפסת הספרים. כל אחד והישועה לו היה זקוק: בזיווג הגון, ילדים, בריאות, פרנסה ועוד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה